Albi ville occitane aujourd’hui

Albi, ciutat occitana de uèi

Segur pardí, sèm en occitània ! Mas cossí trapar la preséncia d’aquesta lenga e cultura per de passejaires, amai per d’Albigeses ? N’es pas mai lenga de la vida vidanta. Alara, qual s’en servís e ont se parla ? Cossí aquò evoluís ? / Cela va de soi, nous sommes en Occitanie ! Mais comment repérer la présence de cette langue et de cette culture pour des visiteurs ou même pour des Albigeois plus anciens. Elle n’est plus la langue de communication habituelle ; qui la parle et dans quelles circonstances ? Quelles évolutions sont notables ?

Una presentacion viva, en francés, plan illustrada de fotòs e de documents mai que mai inediches, amb la volontat de religar d’elements esparpalhats dins de libres o entenduts dins d’unas conferéncias : dels trobadors a l’epòca actuala, veirem l’accent, lo pastèl, los anissons, la literatura, los noms de carrièras… D’evidéncias d’unes còps e de donadas pauc conegudas a d’autres, las nosar per que l’ensemble trape sens.

/ Une présentation alerte, en français, très illustrée par des photos et des documents souvent inédits, avec la volonté de regrouper des éléments dispersés dans des livres ou déjà présentés dans des conférences : des troubadours à l’actualité en passant par l’accent, le pastel, les anissons, la littérature, les noms des rues… Des évidences et des éléments moins connus à relier pour qu’ensemble ils prennent sens.

Serà dissabte, lo 26 de mai
a 5 oras, al Centre occitan d’Albi, dins l’ostal Ròcaguda, aqueste amiral qu’a tant fait per sa vila e per l’occitan. Dintrada a gràtis e dubèrta a totes. Serà una passejada dins Albi e dins lo temps, amb la volontat de respondre a una question sovent pausada : finalament la lenga e la cultura occitanas, qu’es aquò, aicí e ara ? / Ce sera samedi 26 mai à 17h, au Centre occitan, dans l’hôtel de Rochegude, cet amiral qui a tant fait pour Albi et pour l’occitan. Entrée gratuite et ouverte à tous : une promenade dans Albi et dans le temps, avec la volonté de répondre à la question : mais finalement la langue et la culture occitanes, qu’es aquò, ici et maintenant ?

Bernat Lescalier

Comments are closed.