Dictada Occitana

Dictada Occitana

Coma cada annada, a l’iniciativa del Cercle Occitan del Pais Castrés, las dictadas occitanas arriban tre lo mes de genièr, de Niça e Soston, de Fois a Briva, en Catalonha (Barcelona, Palma de Malhòrca e Valéncia) e tanben a París ! Dins Tarn, n’avèm doas : una a Sant Juèri, sala de l’Albaret, lo divendres 24 de genièr a partir de 13h, e l’autra a Castras lo 1er de febrièr.
I esperam mai de 200 escolans de primari e de collègi, mas tanben de liceans e d’adultes. La dictada serà dubèrta a totes : una version classica, de longor variabla, serà prepausada als participants que coneisson la lenga, e una autre version a traucs consistirà a completar un tèxte jos la dictada. L’essencial, es pas la performància, mas la participacion e la descobèrta de l’ortografia occitana.

Lo vèspre, mai d’una animacions seràn prepausada a l’entorn del Coronèl Teyssier. L’òme nos daissèt una òbra de contes que foguèt reeditada e dins quala lo tèxte de la dictada foguèt tirat. La mòstra del CCOA sul Coronèl Teyssier serà presenta dins la sala de l’Albaret. De contes seràn legits e entrecopats per d’interpretacions de cant de son epòca (sègle 19).

Comptam sus la vòstra preséncia per encoratjar los escolans de l’Albigés que practican la lenga a l’escòla, e per participar vosautres tanben a l’aventura !

Depuis plus de deux décennies, à l’initiative du Cercle Occitan de Castres, se déroulent 45 dictées occitanes, toutes à la fin janvier, de Nice à Souston, de Foix à Brive ; Il y en a aussi trois en Catalogne (Barcelone, Palma de Majorque, Valence) et une à Paris. Dans le Tarn, il y en aura deux : une à Saint-Juéry, salle de l’Albaret, le 24 janvier à partir de 13h, et l’autre à Castres le 1er février.
Plus de 200 élèves du primaire et des collèges sont attendus, mais aussi des lycéens et des adultes. La dictée sera à la portée de tous : une version classique, de longueur variable, sera proposée aux participants ayant une certaine connaissance de la langue, une autre version dite à trous consistera à compléter un texte sous la dictée. L’essentiel n’est pas la performance, mais la participation et la découverte de l’orthographe occitane. Tout au long de l’après-midi, une série d’animations sera proposée autour de la personne du Colonel Teyssier. En effet, le Colonel nous a laissé une œuvre de contes qui vient d’être rééditée et dans laquelle le texte de la dictée a été extrait. L’exposition que lui a consacré le Centre Culturel Occitan de l’Albigeois sera présente dans la salle de l’Albaret. Des contes du colonel seront lus et entrecoupés par des interprétations de chant de son époque (fin XIXème).

Nous espérons votre présence pour venir encourager les élèves de l’ensemble de l’Albigeois qui pratiquent la langue à l’école, et pour participer vous aussi à l’aventure !

Ouverture de la salle à 13h, début de la dictée à 14