Histoire de la croix occitane / Istòria de la crotz occitana – Raymond Ginouillac

Histoire de la croix occitane / Istòria de la crotz occitana – Raymond Ginouillac

L’Institut d’Estudis Occitans de Tarn edita mon obratge « HISTOIRE DE LA CROIX OCCITANE ». Es jos-titolat : croix de Toulouse/croix de Provence/croix du Languedoc. Es un obratge inedit de 216 paginas que presenta  d’informacions novèlas apevada sus de pròbas : figuras pintradas o gravada, sagèls, monedas, tèxtes. Lo libre desvolòpa una progression cronologica çò mai complèta possibla. Balha una documentacion precisa sus sa creacion que se data del mièg del sègle XII. Teni compte del trabalh dels cercaires del sègle XXI ; parli de las nombrosas ipotèsis presentadas per divèrses istorians al cors del sègle vint, ipotèsis sovent contradictòrias entre elas e discuti de lor pertinéncia. En seguida de Henri Rolland, Hervé Aliquot, Léon Jéquier, Jens Christian Moesgaard, Laurent Macé…, rampèli que las primièiras creacions se son tengudas en Provença amb lo jove Raimond V, comte de Tolosa-marqués de Provença.

Un cinquantenat de paginas del libre pòrtan sus l’èst d’Occitània : Provença, País niçard, sud del Daufinat, vals occitanas d’Itàlia. Pro lèu, aquesta figura es estada presenta dins lo Tolosan. Segon los luòcs e las datas, se ditz crotz de Tolosa, de Provença, de Venasca, de Forcauquier, del Lengadòc, e uèi, crotz occitana. L’obratge mòstra la preséncia d’aqueste emblèma, d’aqueste simbòl, en Occitània, en Itàlia, dins la Peninsula iberica e dins d’autras regions del mond.

Conten dos-cent-cinquanta illustracions en negre e blanc o en color. La presentacion de figuras que rampèlan la crotz occitana s’espandís sus cinc mila ans.

Histoire de la croix occitane
Croix de Toulouse / Croix de Provence / Croix du Languedoc

Raymond Ginouillac
IEO du Tarn
2021
216 p.
20€
En francés / en français

L’Institut d’Études Occitanes du Tarn édite mon ouvrage « HISTOIRE DE LA CROIX OCCITANE ». Il est sous-titré : croix de Toulouse/croix de Provence/croix du Languedoc. C’est un ouvrage inédit de 216 pages qui présente des nouvelles informations appuyées par des preuves : figures peintes ou gravées, timbres, monnaies, textes. Le livre développe une progression chronologique la plus complète possible. Il donne une documentation précise sur sa création qui date du milieu du 12ème siècle. Je tiens compte du travail des chercheurs du 21ème siècle ; je parle des nombreuses hypothèses présentées par divers historiens au cours du 20ème siècle, hypothèses souvent contradictoires entre elles et je discute de leur pertinence. À la suite de Henri Rolland, Hervé Aliquot, Léon Jéquier, Jens Christian Moesgaard, Laurent Macé…, je rappelle que les premières créations se sont tenues en Provence avec le jeune Raymond V, comte de Toulouse, marquis de Provence.

Une cinquantaine de pages du livre portent sur l’est d’Occitanie : Provence, Pays niçois, sud du Dauphiné, Vallées occitanes d’Italie. Très vite, cette figure a été présente dans le Toulousain. Selon les lieux et les dates, elle s’appelle croix de Toulouse, de Provence, de Venasque, de Forcalquier, du Languedoc, et aujourd’hui, croix occitane. L’ouvrage montre la présence de cet emblème, de ce symbole, en Occitanie, en Italie, dans la Péninsule ibérique et dans d’autres régions du monde.

Il contient deux-cent-cinquante illustrations en noir et blanc ou en couleur. La présentation de figures qui rappelle la croix occitanes s’étend sur cinq milles ans.

Raymond Ginouillac

Signatura de l’obratge per son autor Ramon Ginolhac
Signature de l’ouvrage par son auteur Raymond Ginouillac

REPORTAT
Dijòus 15 d’abrial de 14h a 18h
Jeudi 15 avril de 14h à 18h

 
A la librairie du Centre Occitan Rochegude

28 rue Rochegude 81000 Albi

Disponible a la librariá del Centre Occitan Rochegude (28 rue Rochegude – Albi):
– Del diluns al divendres (du lundi au vendredi): 15h / 18h
– Per comandar (pour commander) :  centre-occitan-rochegude@orange.fr  /  05.63.46.21.43

Daissar un comentari