Se volètz conéisser « la Vertat » venètz ausir Gilbert Roumec, lo dissabte 16 de mars a 17 oras al COR.
Mas quina vertat ?
La vertat sus un misteriós poèma tolosan, titolat justament «La Vertat», que nos parla de Guesclin, lo eròi plan conegut de la guèrra de cent ans e de Clamença Isaura, que seriá benlèu la fondatritz dels Jòcs Florals de Tolosa.
Perque misteriós ?
Per çò que es estat publicat, pel primièr còp en 1678, 300 ans après los eveniments que i son raportats, dins la segonda edicion de las òbras complètas de Pèire Godolin, lo grand autor tolosan del sègle XVII, mas que sabèm pro qu’es pas el que l’a escrich.
Alara qual es ?
Assajarem ensemble de resòlvre lo mistèri.
Lo poèma sera legit en occitan, e una revirada sera projectada.
Las explicacions seran en francés.
Si vous voulez connaître « la Vérité » venez écouter Gilbert Roumec, le samedi 16 mars a 17 heures au COR.
Mais quelle vérité ?
La vérité sur un mystérieux poème toulousain, intitulé justement «La Vérité», qui nous parle de Du Guesclin, le héros bien connu de la guerre de cent ans et de Clémence Isaure, qui serait peut-être la fondatrice des Jeux Floraux de Toulouse.
Pourquoi mystérieux ?
Parce qu’il a été publié, pour la première fois en 1678, 300 ans après les évènements qui y sont rapportés, dans la seconde édition des œuvres complètes de Pierre Goudouli, le grand auteur toulousain du XVIIe siècle, mais que nous savons bien que ce n’est pas lui qui l’a écrit.
Alors qui est-ce ?
Nous essaierons ensemble de résoudre le mystère.
Le poème sera lu en occitan et une traduction sera projetée.
Les explications seront en français.