You are currently viewing “Perqué cal legir Miquèu de Camelat”, conferéncia per Sèrgi Labatut

“Perqué cal legir Miquèu de Camelat”, conferéncia per Sèrgi Labatut

Conferéncia / Conférence

Perqué cal legir Miquèu de Camelat
per Sèrgi Labatut

 

 
Dissabte 19 de febrièr
Samedi 19 février
 
17h
 
Centre OccitanRochegude
28 carrièra/rue Rochegude – Albi
Miquèu de Camelat es a l’encòp comerçant, dramaturg, poèta e escrivan. Nascut en 1871 a Arrens en Bigòrra, aqueste autor gascon escriguèt en lenga occitana d’òbras màgers coma Belina, l’istòria d’una jove pastora pirenenca, e tanben Morta e Viva, l’istòria de Gasconha jos fòrma epica, o encara Vita Vitanta, un recuèlh compausat de mantunas de sas novèlas publicadas dins la revista gascona Reclams.
Vertadièr testimòni de la vida en val d’Azun, Miquèu de Camelat nos mena amb aquelas novèlas tot drech dins l’intimitat del monde de la debuta del sègle 20 : duretat de la vida en montanha, de la vida en familha, de las costumas de l’epòca, mas tanben d’un monde que càmbia… Camelat es doncas passionat per sa lenga e per son pais, e participa a la fondacion, amb Simin Palay, de l’Escòla Gaston Febus, que recampa los felibres gascons. Felibre, foguèt influenciat per Frederic Mistral, e acompliguèt un grand trabalh per la promocion de la lenga e de la cultura d’òc.
Es Sèrgi Labatut que nos dirà perqué cal legir aquel grand autor gascon, lo dissabte 19 de febrièr a 17h al Centre Occitan Ròcaguda (28 carrièra Ròcaguda a Albi).

Miquèu de Camelat (ou Michel Camelat) est à la fois commerçant, dramaturge, poète et écrivain. Né en 1871 à Arrens en Bigorre, cet auteur gascon a écrit en langue occitane des œuvres majeures comme Belina, l’histoire d’une jeune bergère pyrénéenne, et aussi Morta e Viva, l’histoire de la Gascogne sous forme épique, ou encore Vita Vitanta, un recueil composé de plusieurs de ses nouvelles publiées dans la revue gasconne Reclams. Véritable témoin de la vie en val d’Azun,
Miquèu de Camelat nous emmène avec ces nouvelles tout droit dans l’intimité des gens du début du 20ème siècles : dureté de la vie en montagne, de la vie en famille, des mœurs de l’époque, mais aussi d’un monde qui change… Camelat est donc passionné par sa langue et par son pays, et participe à la fondation, avec Simin Palay, de l’École Gaston Fébus, qui rassemble les félibres gascons. Félibre, il a été influencé par Frédéric Mistral, et a accompli un grand travail pour la promotion de la langue et de la culture d’oc.
C’est Sèrgi Labatut qui nous dira pourquoi il faut lire ce grand auteur gascon le samedi 19 février à 17h au Centre Occitan Rochegude (28 rue Rochegude à Albi)

De masquetas, de pegasolets, de CDs, e de libres novèls son disponibles a la librariá del COR !

Esitetz pas a venir al COR del diluns al divendres entre 15h e 18h !

Nos podètz trapar en linha :

Se marcar a la newsletter

Daissar un comentari